Δευτέρα 8 Μαΐου 2017

2017: έτος Νίκου Καζαντζάκη

Ο Νίκος Καζαντζάκης γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης το 1883. 
Αποτέλεσμα εικόνας για καζαντζάκη
Ήταν Έλληνας συγγραφέας, δημοσιογράφος, πολιτικός, μουσικός, ποιητής και φιλόσοφος και θεωρείται ως ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους Έλληνες λογοτέχνες και ως ο περισσότερο μεταφρασμένος παγκοσμίως.
Έγινε ιδιαίτερα γνωστός μέσα από την κινηματογραφική απόδοσης των έργων του:
  • Ο Χριστός ξανασταυρώνεται
  • Βίος και Πολιτεία του Αλέξη Ζορμπά 
  • Ο Τελευταίος Πειρασμός

Πέθανε στο Φράιμπουρκγ το 1957. Στον τάφο του χαράχτηκε, όπως το θέλησε ο ίδιος, η επιγραφή:
Δεν ελπίζω τίποτα, δε φοβούμαι τίποτα, είμαι λέφτερος.
Αποτέλεσμα εικόνας για τάφος καζαντζάκη
Φέτος συμπληρώνονται 60 χρόνια από το θάνατο του Νίκου Καζαντζάκη και το υπουργείο Πολιτισμού κήρυξε τη χρονιά ως  «Έτος Νίκου Καζαντζάκη»!
Κάποιες από τις σοφές φράσεις του Ν. Καζαντζάκη είναι:
  1. «Είπα στη μυγδαλιά: «Αδερφή, μίλησέ μου για το Θεό». Κι η μυγδαλιά άνθισε».
  2. «Έχεις τα πινέλα, έχεις τα χρώματα, ζωγράφισε τον παράδεισο και μπες μέσα».
  3. «Ν’ αγαπάς την ευθύνη. Να λες εγώ, εγώ μονάχος μου θα σώσω τον κόσμο. Αν χαθεί, εγώ θα φταίω».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου